Thursday, December 20, 2012

Melodi Hati

Assalamualaikum wbt,

Olla semua ^_^
moga sentiasa dalam rahmat dan baraqah Allah swt
itu doa saya untuk anda semua

Wah!!!
saya rasa sangat sangat sangat ceria hari ini

Seawal 4 pagi dah bangun
dah la mimpi macam-macam
ramai sangat-sangat yang masuk dalam mimpi
tapi semua yang happy happy
sampai terbawa-bawa hingga bangkit
ihihi

Hari ini 20.12.2012
hari khamis
ye hari istimewa se istimewa tarikhnya yang unik
dan apa yang istimewanya ek?

Alhamdulillah, dengan izinNya
Dia masih sudi membangkitkan semula saya dari mati yang sementara
Usai solat-solat sunat pagi ini
Dengan esak tangis  T_T  (sebab dah lama rasanya tak dapat nikmat masa lapang dan rasa malas yang makin teruk)
Dengan hati yang berbunga-bunga
Seperti biasa la kan, Allah tu kan Maha Adil

Aaah.. last few days kan hati bergelora
macam-macam ujian emosi mendatang
Alhamdulillah, hari ini ok

Sooooo...... hari ini layan koleksi lagu-lagu dari Hijjaz
wah.. so old school! tapi refreshing!
guest what? Hj yang kerja dekat-dekat area saya pun layan sekali
siap nyanyi sekali sama-sama nyanyi dengan saya dengan bahagianya
ok, baru sedar, kalau pasang lagu lagha... dan orang lain ikut lagha, kan dah sia2
so, bila pasang melodi jiwa yang mendekatkan cinta kita padaNya, dan orang lain pun ikut serta ingat padaNya... anda tahu kan?  PERCUMA! kita dapat ganjaran PAHALA!

Allahuakbar! semudah itu kita peroleh ganjaran daripadaNya.. oh indahnya ISLAM yang tercinta!



wallahu'alam...

p/s : pagi nak tak sempat sambung baca tafsir surah Maryam sebab baca Yaasin dedikasi khas untuk yang teristimewa Bakal Imam yang menyambut ulangtahun kelahiran 20.12.2012. dan lanjutannya baca Maa'thurat... so.. balik ni la sambung tafsir ye.. okaih..