Tuesday, December 25, 2012

Impian bukan sekadar Mimpi

Impian bukanlah sekadar mimpi
mahupun igauan di siang hari
tapi ianya adalah pasti
yang akan menjelma jadi realiti
bukan sekadar angan-angan diri
tapi suatu yang sedang dicari untuk dikecapi
pada suatu hari
dengan izin Ilahi
dan ianya PASTI!
PASTI akan terjadi!

Janji pada diri  :)


Antara corat coret masa Seminar Transformasi Diri
Oktober 2012 yang lalu...

Fine! Board ini masih kosong!
Masih belum sempat nak transfer apa yang tercatat dalam buku nota seminar ^_^

Sedikit sebanyak berjaya meniupkan semangat buat diri
Yup.. Alhamdulillah.. segalanya bi iznillah

Apalah yang saya tulis ek?  heheh


ISMA - 2013

1) Continue study ; Pendidikan Awal Kanak-kanak
- masih giat mencari tempat yang sesuai
- tapi ibu kata, alaaaaaah.. ibu dulu tak belajar pun dah tahu (ahahha... as usual, ibu kontras dengan ideologi saya dalam certain bab.. hihi)

2) Travel to Jepun, Korea
- yup.. sangat sangat saaaaaaangat nak ke sana .. oh please!!! Ya Allah..

3) Belajar Bahasa Arab dan Hafazan di Mekah dan Madinah 
 - dah cek, pengambilan kat institusi y diingini.. 
hampa.. student kena below 23.. 
ye.. saya dah tua.. jadi kena tukar stratergi)

4) Bersara dari kerja.. bisness dari rumah.. (before 35)
- ini adalah impian dari dulu lagi.. saya tak mahu kerja lama-lama..
nak duduk rumah, jaga,didik dan asuh anak-anak depan mata,
macam ibu saya.. ihihi..  
adakah makcik berfikiran miang??? layankan je la

5) M2Mv (blog @ online shopping)
- definitely, tak mungkin saya nak memberikan bebanan buat Imam saya pada ketika itu (merujuk impian di atas ini)
business yang sedia ada haruslah diMAJUkan
bak kata adik kesayangan saya, Masyitah..
akak kena tukar nama... ISMAJU..
kelas ko dik oi

6) Simpanan bulanan RM 50, 000.00
- wow!! mana la nak cekau duit banyak ni.. tak pe la.. berdikit-dikit dulu ok

7) Umrah Jan-Mac 2013 / Petugas Haji Tanah Suci 1434H/2013
- ye.. saya sangat sangat terpanggil untuk ke rumahMu Ya Allah, maka permudahkanlah urusanku yang satu ini.. Ameen.. 
so far, untuk Petugas Haji Tanah Suci..tahun depan, macam agak sulit... 
emm..sebab ada misi lain.. yang perlu dijalankan...  ^_^

8) Miliki kereta... dan BERANI drive / Aset - Rumah Sewa
- aah la.. nak beli kereta, tapi kalau beli kenalah berani bawa!
oh please la makcik, berani lah! berani lah!
asyik renew lesen je.. 
sedey tau  T_T

9) Bertunang Nov 2012 / Kahwin 2013 (sebelum Jun 2013)
- Ungkapan yang satu inilah yang mampu dilafazkan... 
Alhamdulillah....


saya pun kurang pasti.. adakah pengaruh telenovela.. atau drama.. sinetron dan sebagainya.. yang buat saya berimaginasi terrrrlalu tinggi..
hihi

anyway, bi iznillah, ada sebahagian yang telah saya kecapi.. Alhamdulillah
oh ye.. sayang-sayang sekalian..
saya berani menulis semua itu kerana saya mengimpikan itu semua menjadi realiti
aah la mak nenek ... tanpa mempedulikan yang pada masa tersebut unsur-unsur yang terlibat ada/wujud atau tidak di sekitar saya..

Wallahu'alam.. itu semua kerja Allah
dan kita, bukan hanya duduk berdoa SAHAJA, kita juga punya aqal fikiran dan tulang empat kerat kurniaan Dia.. so, kena lah usaha juga
tak gitu  ^_^

Wallahua'alam...

2 comments:

HADIAH PENGHARGAAN DARI TEAM LEADER

Alhamdulillah..syukur.. Rezeki dari Allah swt Dapat pula kiriman..bingkisan hati dari Team Leader EduAtfal Bukan 1,2 hadiahnya.. ha...segede...