Thursday, August 6, 2015

PATAH. OPERATION. DAN SHAKLEE

Patah tangan?
Patah kaki?
Patah hati??  hihi...yang ini kes lain ye...

Assalamualaikum wbt, alkisah..bila buka cerita pasala patah riuk, patah tangan la..patah kaki la.... saya teringatlah kat adik (angah) yang seorang ini. Masa sekolah rendah main bola sepak, patah tangan. Naik sekolah menengah patah kaki pula.

Masa ni tak kenal lagi Shaklee.. hihi

Allahuakbar! masa tu macam kelakar pun ada..sebab badan dia masa tu macam dipam pam... tapi dia jenis cepat naik cepat turun (untunglah...) 

*******

Nak dijadikan cerita minggu lepas mendapat perkhabaran yang kurang sedap. Abang ipar terlibat dengan kemalangan jalanraya... Allahuakbar! Teruk juga patah kaki. Bila orang hospital nak angkat kaki dia nak sangkut, ADUHAI!! saya lah yang seriau..


******* 

Shaklee?
Produk apa yang boleh membantu dalam proses penyembuhan bagi pesakit yang mengalami patah tangan kaki bagai ni?


Berikut saya senaraikan cadangan Supplement Shaklee. Setiap satu ada fungsi tersendiri. Untuk sebarang pertanyaan dan konsultasi selepas pembelian boleh terus WhatsApp Isma la ye, 0173733012.



1. ESP



ESP merupakan sumber protein terbaik yang dihasilkan tanpa perasa tiruan, pewarna dan pengawet. Protein amat penting diperlukan bagi membina semula tulang yang patah atau retak. Protein juga diperlukan bagi pertumbuhan sel-sel baru yang tercedera atau mungkin sudah mati. 




2. OSTEMATRIX


Ostematrix merupakan suplemen Kalsium Shaklee yang membantu menguatkan tulang, membantu fungsi saraf dan mengelakkan kekejangan otot akibat kemalangan. Ostematrix Shaklee ini dirumus dengan kandungan :






3. OMEGA GUARD


Omega Guard boleh melambatkan degradasi tulang rawan pada sendi, membaiki sendi yang tercedera akibat patah. Omega Guard juga bertindak sebagai pelincir dan membantu untuk bergerak dengan lebih senang. Sebagai bonus juga, Omega Guard bertindak memelihara kesihatan jantung serta mampu mengawal kolestrol dalam darah.

4. ZINC COMPLEX



Dan, jika anda ada menjalani pembedahan bagi merawat masalah tulang patah ini, saya sarankan anda mengambil Zinc Complex sebagai tambahan. Ini kerana Zinc Complex mampu membantu dalam mempercepat proses baik luka. Zinc Complex membantu mengekalkan integriti kulit dan mukosa membran. Zinc penting untuk sintesis DNA, pembahagian sel, pembentukan kolagen, sintesis protein, dan fungsi imun - semua proses yang perlu untuk pertumbuhan semula tisu dan pembaikan luka. 

Sebab itu orang ambil pati ikan haruan, mahupun makan ikan haruan lepas pembedahan lagi2 orang dalam pantang . Saya..sepanjang pantang tak makan langsung ikan haruan..tapi Zinc ni ambil setiap hari. Hasilnya, seminggu dah sembuh luka, doktor cek siap cakap, dah cantik dah :) Alhamdulillah..


**************

Untuk keterangan lanjut dan mendapatkan produk Shaklee boleh terus hubungi Isma menerusi WhatsApp 0173733012

 
 

No comments:

Post a Comment

HADIAH PENGHARGAAN DARI TEAM LEADER

Alhamdulillah..syukur.. Rezeki dari Allah swt Dapat pula kiriman..bingkisan hati dari Team Leader EduAtfal Bukan 1,2 hadiahnya.. ha...segede...