Friday, February 13, 2015

CINTA RASULULLAH & SAIDATINA KHADIJAH =)

...di manakah baginda Nabi s.a.w berjumpa dan bercinta dengan Saidatina Siti Khadijah???

wah... gitu soalan penonton Tanyalah Ustazah TV9 hari ini..
Khadijah, wanita yang hebat menilai Baginda Nabi s.a.w
beliau 'merisik' nilai peribadi baginda
mengintai dari ekor mata sendiri
menghantar pembantunya untuk memerhatikan akhlaq nabi semasa berdagang

Allahhuakbar!
HARUS hukumnya meminang lelaki yang mempunyai akhlaq baik

hihihi..
atpi sekarang ni
kalau perigi cari timba memang selalu dipandang jelek kan kan
kalau dah adat melebihi syariat
begitulah jadinya..


****************** 

Ummi Azra jumpa Ayah Azra kat mana?

hihihihi..



kita ramai cousin
so.. bila cousin kawen sibuk la masing2 book nak jadikan pengapit
nilah 1 st time kami jumpa

lepas dah siap makan beradab, fuh!
hilang terus pengapit lelaki
dalam hati.. pergh!! sombongnya mamat ni
takde tegur apa2 pun ek

yela.. selalu kan ada je nak diusik dengan pengapit lelaki
tapi selalunya memang boo layanlah kan
apa taknya.. Ummi Azra ni spesis garang
hikhik
sekali jumpa spesis pelik macam ayah Azra ni lenmaciam la rasanya

haha..
anyway.. tu semua memori terindah latu..
kan kan...

bulan 5 nanti dah nak masuk 2 tahun dah..
syukur..
moga cinta kami sampai syurga Allah
ameen